A közúti áruszállítás új szabályozásának célja, hogy javítsák az Európai Unió területén dolgozó, kb. 3 millió tehergépjármű vezető munkakörülményeit és kivétel nélkül minden érintett azonos feltételekkel vehessen részt az áruforgalomban.
Az Európai Parlament 2020. július 9-én, Brüsszelben elsöprő többséggel fogadta el a közúti szállítási ágazatban dolgozó járművezetők kiküldetésére vonatkozó különös szabályokat és végrehajtási követelményeket.
A mobilitási csomag hatályba lépése azonban az egyik oldalnak segítséget, másoknak pedig nehézséget jelent.
A szabályozás egyik sarokpontja a sofőrök fizetésének emelése, illetve az Unió nyugati államaiban elfogadott szintre emelése.
A kötelező pihenőidő bevezetésének gyakorlata pedig előírja, hogy a szállítmányozó vállalatoknak a nemzetközi áruszállítás során is biztosítaniuk kell, hogy a sofőrök 3-4 hetente haza tudjanak utazni. A szállító járműveket pedig legalább 8 hetente vissza kell juttatni a fuvarozó cég központi telephelyére.
A heti kötelező pihenőidőt sem lehet ezentúl a kamion vezetőfülkéjében tölteni. A szállítmányozó cégnek gondoskodniuk kell a sofőr számára megfelelő szállásról.
Az éremnek mindig két oldala van
Mivel a fentiek a korábbitól eltérő logisztikai, illetve pénzügyi kihívást jelentenek számos piaci résztvevő számára, ez jelentősen befolyásolhatja a közép-kelet-európai fuvarozó társaságok piaci versenyképességét is.
A szabályozás tehát megosztó. A több mint félmillió fuvarozó között bőven akadnak, akik üdvözlik, de vannak olyanok is, akik szerint a döntés elhamarkodott és átgondolatlan. Mások szerint pedig egyenesen Nyugat-Európa piacvédelmi intézkedésének lehetünk szemtanúi.
Egy biztos, a SZAM SPED Kft. nem ijed meg a kihívásoktól. Továbbra is mindent elkövetünk annak érdekében, hogy munkatársaink számára ideális munkakörülményeket biztosítsunk.
Kiterjedt nemzetközi partnerháloztunknak és alvállalkozói hátterünknek köszönhetően akár 24-48 óra alatt, biztonságosan eljuttatjuk rakományát az Ön által megjelölt célállomásra.