A pontos elszámolás a jó barátság alapja, tartja a mondás. Molnár Anita kolléganőnk pedig szeret jó kapcsolatot ápolni az szerződéses partnereinkkel így az elszámolók készítése és azok ellenőrzése nem is lehetne jobb helyen. Legfrissebb bejegyzésünkben arról kérdezem, hogyan is működik a SZAM SPED Kft. –ben a partnereink teljesítményének elszámolása és milyen más feladatokat lát még el a cégen belül.

 

Csapjunk a közepébe. Mit csinálsz pontosan a papír hegyek mögött?

Rendkívül szerteágazó és sokrétű a munkaköröm, így azt hiszem nyugodtan mondhatom, hogy szinte mindent ami a papírokkal, dokumentációkkal összefügg. Az alvállalkozók elszámolójának elkészítésétől, a számlázáson és utalásokon át egészen a saját CRM rendszerünkön keresztül a fuvarok figyeléséig.

 

Röviden ismertetnéd a folyamatot, hogy miként zajlik a partnereink elszámolójának készítése?

Az autókat forgató kollégáktól egy-egy Excel táblázatot kapok, amelyben vezetik az autók megtett kilométereit és az ahhoz tartozó útdíjat, fuvaronkénti lebontásban. Ez alapján vezetem fel a saját rendszerünkbe az adatokat és innen kiexportálva készítem el az elszámolót, aztán küldöm ki a partnereknek.

 

Hol lehetnek az esetleges buktatók?

Mivel több ember összetett munkájáról van szó, ezért előfordulnak bakik, hibák. Amikor ennyi kolléga dolgozik együtt, nagyon sok a HA. Ha a sofőr nem adja le a papírokat időben, ha más útvonalon megy, mint az előírt. Ha nem jó címet adunk meg a TIR-en, (útvonaltervező program) akkor nem az kilométer és nem az az útdíj jön ki, mint a sofőrnek. Ha a rendszerben egy számmal több vagy kevesebb kerül be és még lehetne sorolni. Úgy gondolom, hogy olyan jól felépített vállalatirányítási rendszerrel és összeszokottan dolgozunk igazi csapatként, hogy az ilyen hibák nagyon ritkán fordulnak elő.

 

Mindenki mindig elégedett, vagy néha kell reklamációt is kezelni?

Természetesen az lenne az ideális. Azonban tudjuk, hogy olyan nem létezik, hogy mindenki elégedett. Szerencsére elmondhatom, hogy apróbb reklamációk vannak, amiket mindig sikerül a tőlem/tőlünk telhetően maximálisan kezelni. Amiről kell, arról egyeztetünk a Partnerekkel, majd ezek alapján korrigáljuk a hibáinkat. Telefonon vagy e-mailben mindig elérnek bennünket, így az esetleges reklamációkat, kérdéseket gyorsan le tudjuk egyeztetni az érintettekkel.

 

Azon kívül, hogy néha kilátsz a végtelen szállítólevél és számla tenger között, mit élvezel leginkább a munkádban?

Az egészet! 🙂  Azt, hogy nagyon sokrétű és szerteágazó, amit csinálok. Szeretem, hogy egyszerre rengeteg dologra kell figyelni, és hogy nincs két egyforma nap vagy hét. Frissen tartja az elmém és a lelkem. Nagyon sok irodai munka egysíkú és unalmas, amibe az emberek belefásulnak egy idő után. Na, az én munkakörömre ez nem igaz, és ezt imádom!

 

Az alvállalkozók elszámolóin kívül milyen feladatokat látsz még el a cégen belül?

A saját autóink teljes dokumentációját kezelem: a szállítóleveleket a hozzájuk tartozó megbízással számlázásra előkészítem, ezt nyomon követem, számlázok, a bankokat figyelem, rögzítem a beérkező utalásokat, illetve utalom a saját és alvállalkozói számlákat. Figyelem a levelező rendszerünkbe érkező számlákat, esetleges kérdéseket vagy kéréseket. Ezeket a kollégákkal együtt megválaszoljuk, kezeljük.  Az én feladatom a gépkocsivezetőink kiküldetési elszámolásának rögzítése a leadott fuvarlevelek alapján, és azok hó végi összegzése, elkészítése. Hirtelen ennyi, de mindig előfordul még pár újabb probléma, amit meg kell oldani.

 

Nem lehet egyszerű ennyi aprólékos és összetett tevékenységet egyszerre végezni. Viszont híresen összeszedett és naprakész vagy a munkád minden részében. Mi a titok?

Van egy híres női képesség az egyszerre több felé figyelésre. A viccet félre téve talán az, hogy élvezem és szeretem, amit csinálok. Na meg talán egy kis maximalizmus.

 

Köszönöm a válaszaid és, hogy időt szántál rám.