Mióta is dolgozol a SZAM SPED -nél? Ha jól emlékszem más küldetéssel csatlakoztál hozzánk, mint amit most csinálsz. Mi volt az?
Valóban. 2020. októberében azzal a céllal csatlakoztam a csapathoz értékesítőként, hogy a cég számára nem teljesen új, de még csak pár hónapos szolgáltatás volumenét és ezzel együtt bevételét, jövedelmezőségét javítsam. Ez az új szolgáltatás egy kifejezetten raklapon csomagolt/szerelt áruk szállítására vonatkozó gyűjtőszállítás, a Paletta Expressz.
A Paletta Expresszes szállítások még mindig fontos részét képezik a munkádnak, de elég sok mindennel bővült a feladatköröd. Melyik a legizgalmasabb ezek közül?
Bár a Paletta Expressz tényleg kicsit háttérbe szorult, azért így is tud néha izgalmas perceket okozni. Vagy mondjam inkább, hogy hajmeresztő perceket? Viccet félretéve, nagyon fontos számomra, hogy a megszerzett, új üzleti partnerek rendszeres szállításaiból minél többet tudjunk sikeresen elvégezni. Ugyanakkor igen sok egyéb cégtől kapunk különféle szállítási igényekre vonatkozó ajánlatkéréseket. De talán a legizgalmasabb, amikor valami speciális áru, tárgy, gép fuvarozására kell megoldást keresni-kutatni. Mint például a minap, ami neked is nagyon tetszett: egy takarmánykeverő mixergép. Vagy pár hete egy lakóbusz új szélvédője Olaszországból a sérült helyére.
Elég sok féle megbízói igény érkezik hozzád, mint ahogy említetted is. Melyik volt a legérdekesebb „kívánság” eddig?
Mivel érdekességek terén elég rossz az emlékezetem nekem most kettő jut eszembe, ami lehet hogy sokkal kevésbé érdekes, mint más ami számotokra volt furcsa. Az egyik amikor egy magyar úriember teljes háztartását, és autószerelő műhely felszerelését-berendezését kellett Hollandiából Magyarországra hazaköltöztetni. Ez inkább érdekes volt. Ami számomra talán legdöbbenetesebb volt, amikor egy úr, egy kamionnyi bontott tégla szállítását gondolta úgy, hogy a téglák ömlesztve voltak és kézi rakodásra gondolt!
Ezt hallva nem egyszerű megfelelni a kéréseknek. Mi a legtöbbször előforduló súrlódási pont?
Számomra a megrendelő ügyfelek lassú (noha sokszor érthető) reakciója okozza a legtöbb nehéz pillanatot. Tudni kell, hogy én főleg olyan már meglévő, vagy új ügyfelek szállításaival foglalkozom, ahol szinte minden felmerülő igény teljesen eltér a másiktól, mind viszonylat, mind mennyiség tekintetében. Ezért nincsenek előre megszabott, fix díjaink. Majdnem minden egyes szállítási igény ezért új helyzet: a tapasztalatból dolgozva, ügyesen alkudva díjat bevonzani a piacról, és lehetőleg ebből építkezve versenyképes ajánlatot tenni az ügyfélnek. Eleve nem egyszerű, de utána még megtartani a kiajánlott szállítói kapacitást az ügyfél pozitív válaszáig, néha nagyon macerás.
Értem. Egy picit még tekintsünk ki a piacra. Látsz valamilyen változást a fennálló gazdasági helyzet miatt a Megbízók hozzáállásában? Esetleg a fuvarozó partnereknél?
Úgy látom a megbízók is elkezdték belátni, hogy nagyon szűkösek a kapacitások, és hogy kénytelenek mélyebben a zsebükbe nyúlni. Ezért mintha kissé rugalmasabbak lennének egy-egy általunk adott ajánlat értékelésekor. A fuvarozó partnerek kis hányadánál azt látom változásként, hogy jelenlegi nehéz helyzet kihasználva szemérmetlen vállalási díjakat ajánlanak egy-egy fuvar teljesítéséért.
Mindezeket figyelembe véve mik a terveid az idei évre nézve? Persze számok nélkül, a múlt évhez hasonlítva.
Számok nélkül is remélem, hogy a nehézségek ellenére, amit elterveztünk „számok”/ célok, azok megvalósíthatók. Ezért dolgozunk a kis csapatunkkal, és szerintem igen derekasan helytállunk.
A célok mellett, azt tervezem, hogy például egyik partnerünknek teljesített több nagy autós fuvar mellett, számottevő kisebb fuvart is teljesítsünk. Így ehetőségünk nyílna a következő évre még több fuvarlehetőségért, viszonylatért versenybe szállni. Tervem logisztikai ismereteimet mélyíteni, talán elsősorban raktár-technológiai vonalon, illetve a munkámat támogató számítástechnikai képességeim fejlesztése.
Ezek mind hozzájárulhatnak, hogy a közös célként kitűzött nagyobb stabilitást hamarabb elérhessük!