Pintér Gyula cégünk értékesítési és marketing vezetője. Emellett végez üzleti elemzésekkel kapcsolatos folyamatokat is. Feladatairól, a fuvarozás nehézségeiről és egy jól működő fuvarozó vállalkozás alapjairól kérdeztük.

 

Mikor kezdtél dolgozni a SZAM SPED Kft. –nél?

Anno, 2015 –ben egy nyarat dolgoztam a cégnél. Az elsődleges feladataim akkor a járművek nyomon követesére és kisebb adminisztrációs tevékenységekre vonatkoztak. Azonban nyári gyakorlatom utolsó heteiben betekinthettem a fuvarok értékesítésébe is. 2017 –ben a főiskolai tanulmányaim mellett már fuvarszervezőként csatlakoztam a csapathoz teljes munkaidőben.

 

És mivel foglalkozol most a cégben?

A munkám ma már sokkal inkább a cég egész működését átfogja, mint sem egy konkrét területet. A SZAM SPED Kft. értékesítési és marketing folyamatait felügyelem, és igyekszem a kollégáim segítségére lenni, hogy minél értékesebb üzletek köttethessenek. Emellett kontrolling tevékenységet végzek a vállalkozás tevékenységeivel kapcsolatban.

 

Nem nehéz ennyi mindent átlátni egyszerre?

Ez érdekes kérdés. Valójában nekem sokkal nehezebb volt csak egyetlen dologgal foglalkozni a nagy egészen belül. Számomra a fuvarszervezés sokkal nehezebb feladat volt. A teljes vállalkozás csak egy szűk kis egységével foglalkozhattam és nem tudtam hol helyezkedek el a teljes tevékenységen belül. A mostani munkám merőben más, kiterjed mindenre, ami a cégen belül történik. Sokkal inkább hozzám illeszthető.

 

A te nézőpontosból mik egy fuvarozó cég legnagyobb kihívásai, amivel szembe kell nézni?

Hát ezt elég nehéz pár mondatban összefoglalni. A logisztikai szolgáltatók az ellátási láncban egy elég sebezhető helyen vannak. Rendkívül sok külső hatás befolyásolja a tevékenységünket és annak megtérülését. A megbízói nyomás a folyamatos árengedményekről, az állami szervek szabályozásai, a folyamatosan emelkedő gazdasági és fenntartási költségek mind nehezítik a helyzetünket. Hab a tortán a szakmából történő folyamatos elvándorlás, legyen szó akár gépkocsivezetőkről, akár adminisztrációt végző munkatársakról.

 

Hogyan lehet megküzdeni ezekkel a nehézségekkel?

Rendkívül fontos a pontos tervezés és a folyamatos ellenőrzés. Szinte napra pontosan tudjuk mind a bevételeinket, mind pedig a kiadásainkat, ami jelentősen megkönnyíti a jó gazdálkodást. Sok cég ezt nem csinálja és – jó esetben – csak a hónap végén döbben rá, hogy mit is produkált. A munkatársi biztonságot pedig korrekt munkáltatói feltételekkel lehet legjobban megalapozni.

 

Szóval ez a SZAM SPED Kft. titka? A figyelem és a korrekt munkahelyi környezet?

Nincsenek titkok. A vállalkozásban jelentős menedzsment és technológiai tudás van. Ennek egy részét az évek tapasztalásai adták, de egy jelentős hányadát az a sok száz órányi tanulás, amit a cég minden munkatársa végez, hogy a lehető legmagasabb szinten tudja ellátni feladatait. Évente több tréningen és szakmai képzésen veszünk részt. Számunkra rendkívül fontosan a szakmai képzések és a folyamatos fejlődés. Friss ismeretek nélkül nem lehet helytállni a mai gazdasági helyzetben.

Tökéletes végszó. Köszönöm szépen!